Bama – Gul kiwi

Kunde: Bama
Kampanje: Gul Kiwi
Kampanjeperiode: Juni 2016
Målgruppe: Alle
Plattform: VG Mobil


 

ØKE KJENNSKAP OG KUNNSKAP
Bama ønsket å øke kunnskapen om at det finnes en gul kiwi – og at den til og med er både søtere og sunnere en den grønne kiwien som alle kjenner til.

 

LÆRING VIA INTERAKSJON
Budskapet til Bama var enkelt, og vi ville finne en enkel måte å formidle det på der brukeren selv måtte interagere. En før/etter-slider passet perfekt til dette formålet. Brukeren kunne selv se forskjellen på en gul og en grønn kiwi ved å skyve på et ”håndtak” i banneret og få opp den viktigste informasjonen om gul kiwi.

Resultatene av kampanjen viste en høy engasjementsrate. For et så enkelt budskap var før/etter-slider på mobil et godt valg.

Slik fungerte banneret:

Vi la på en initierende animasjon for å tydeliggjøre hva brukeren skule gjøre. Straks det blir trykket på banneret slutter denne animasjonen og man kan selv styre det som skjer.

Demo av løsningen: