OBS Bygg – Eliteseriensponsorat

Kunde: OBS Bygg
Kampanje: Sponsorat av Eliteserien
Kampanjeperiode: Mars – November 2017
Målgruppe:
Plattform: Vg.no – mobil, tablet og desktop


Eliteseriensponsoratet består av en mengde materiell både digitalt og på print. Her er en oversikt over alle formatene:

Netboard (dekstop/tablet), board (mobil), hestesko (desktop), topboard (tablet) overlay (VGTV), smartboard (desktop), sponsorknapp forside Sporten (print), helside i Sporten (print), dobbeltside i eget fotballbilag (print)

Bannerne er å finne på artiklene som handler om Eliteserien på vg.no, Tipster, VG Live, «Eliteserien» på VGTV og VG Sporten Direkte.

 

For  Obs Bygg sin del har vi delt opp sponsoratet i tre typer annonser:
– Always on
– Taktiske kampanjer
– Tilpassede annonser

 

Always on
OBS Bygg har et prisløfte, som går på at de alltid setter ned prisene dersom en konkurrent har et produkt til en bedre pris. Finner man et produkt hos en konkurrent innen 14 dager etter man har handlet det hos OBS Bygg, kan kunden få penger igjen, og produktet til 15% lavere pris enn hos konkurrenten. Vi har laget et knippe annonser med Prisløfte-budskap for OBS Bygg, som ligger always on under hele sponsoratet:

 

Taktiske kampanjer
Annenhver uke legger vi opp nye taktiske annonser med utvalgte tilbudsprodukter. Disse eksemplene er fra uke 14/15, 2017:


NB: Bildene over er fra en avsluttet kampanje.

 

Tilpassede annonser
Ettersom OBS bygg sponser Eliteserien, har vi sett på gode og morsomme måter vi kan knytte OBS Bygg og fotball sammen på. Den mest kreative så langt er en dobbeltside i bilaget EliteSpesial i VG 29. mars. Der presenterte vi en rekke OBS Bygg produkter som spillere i et lagoppsett på den ene helsiden, krydret med en mengde ordspill.

 

I dagene før den første kampen i Eliteserien  telte vi ned til kampstart (01.04 kl 18.00) med budskap som endret seg ettersom det nærmet seg avspark.