Color Line – quiz og interaksjon

Kunde: Color Line
Kampanje: Nærkampanje, geostyrt
Kampanjeperiode:
Målgruppe: Alle
Plattform: VG Mobil, Tablet og Destkop


Color Line ville nå ut til lokalbefolkningen. De som bor nærme nok til at en tur til Danmark uten å måtte planlegge alt for mye i forkant.

I samarbeid med Color Line kom Tactus opp med et konsept som skulle knytte kjente steder i nærmiljøet til ulike destinasjoner i Danmark. Annonsene skulle geostyres, og vet å bruke bilder fra steder folk lett drar kjensel på skulle det kjennes som om annonsen var spesiallaget for akkurat disse personene.

FØR/ETTER-SLIDERE FOR TABLET
Tablet er som kjent den plattformen der det er lettest å få brukeren til å interagere. Netboardet er et ganske stort format på tablet, og tableten blir ofte brukt i situasjoner når man har litt bedre tid. Tactus laget fire ulike før/etter-slidere, som skulle friste vestfoldingene til opplevelser i Danmark:

 Demo av løsningene:

 

HESTESKOER
For å underbygge budskapet fra før/etter-sliderene, laget vi også en hestesko til hver destinasjon, men her var budskapet noe forenklet, og fokuset på hvor raskt det er å ta seg en tur til Danmark. “Raskeste veien til sykkeltur i Skagen”, “Ranskeste veien til uteliv i Jomru Ane Gade” osv…

colorline_hestesko

KUNNSKAPSTESTEN
I tillegg til før/etter-slider og hesteskoene for Color Lines destinasjoner, laget vi også et mobilbanner der man kunne teste sin kunnskap om Color Line og destinasjonene. Dette var også en konkurranse, der premien var et verdikort på 10 000,-

Demo av løsningen:

(Test quizen. PS: Konkurransen er avsluttet)