Tine – Yoghurt Fyldig-konkurranse

Kunde: Tine
Kampanje: Yoghurt Fyldig-konkurranse
Kampanjeperiode: November/Desember 2016
Målgruppe: De fleste
Plattform: VG Mobil og VG Tablet


Tine ville øke kjennskapen rundt Yoghurt Fyldig, og smakene den kommer i. De ønsket en engasjerende konkurranse.

For å øke kjennskap kan det være en god ting å la forbrukeren leke seg litt med merkevaren, og skape sine egne assosiasjoner. Det å ha muligheten til å påvirke, ta egne valg, og dele sine preferanser er også i tråd med hvordan folk flest bruker sosiale medier. Så i steden for å be folk om å kjøpe yoghurt, dandere seg et måltid, for så å ta bilde av det og sende inn, laget vi en web-applikasjon der man kunne velge yoghurttype og smaksette den etter eget ønske. Videre ble det generert et bilde av skålen med de valgte ingrediensene i, og dette ble automatisk postet på en egen samleside på Tine.no.

FUN FACT:
Tine Yoghurt Fyldig finnes i 6 forskjellig smaker. Alle disse var det mulig å velge som basis i web-appen. I tillegg  hadde vi 14 forskjellige ingredienser man kunne toppe Youghurten med. Disse var delt i kategoriene Frukt & Bær, Knasende strø og Søte saker, hvor det var mulig å velge to ingredienser fra hver kategori. Dette ga en mulighet for  15.972 forskjellige kombinasjoner!!!

Av disse 15.972 kombinasjonene, ble 1.028 kombinasjoner laget i løpet av kampanjeperioden.

 

INNGANGER:
For å lede inn til web-applikasjonen laget vi to bannerannonser. Først et netboard med autoplay video, siden et board XL med animasjon:

(Spill av filmene)

 

 

DEMO AV LØSNINGEN:
(Konkurransen er avsluttet, og det er ikke mulig å sende inn bidrag i denne demoen)